Päevamatk Cajase rahvuspargis

17. septembril tegime lühikese matka Cuenca ligidal asuvas Cajase rahvuspargis (Parque Nacional Cajas). Kuigi rahvuspark jääb Cuencast linnulennul nii 30km kaugusele, kulus sinna jõudmiseks üle tunni. Ecuadoris on tavaline, et ka lühemate distantside läbimine võtab ootamatult palju aega, sest mägede tõttu on teed käänulised ja kulgevad üles-alla.

Parque Nacional Cajases on matkamiseks mitmeid erinevaid radasid. Ise ei pidanud palju leiutama. Rahvuspargi infokeskuse trepil seisis pargivalvur, kes vastavalt tänastele ilmastikuoludele ja meie käsutuses olnud ajale andis meile ise soovitusi selles osas, kuhu minna. Ühtlasi lõi ta arvutisse nii meie marsruudi kui ka meie andmed, mistõttu oli rajale minnes sees turvaline tunne.

Meie matk oli umbes nelja kilomeetri pikkune, kõndisime läbi muinasjutulistest metsadest ja mööda ilusatest järvedest. Kui vaadata pelgalt arve, siis ronimist väga palju ei olnud: madalaim punkt oli rajal 3807m üle merepinna ja kõrgeim 3955m üle merepinna.

Kuigi matk polnud raskusastmelt võrreldavgi matkadega, mida olime mõned nädalad tagasi teinud Peruus, oli see toidumürgituse järelmõjude tõttu minu jaoks ikkagi paras katsumus. Matkarada kulges pidevalt küngastest üles-alla, kusjuures frustreerival kombel oli jalgealune kohati väga libe. Mõlemad Sigridiga käisime mitmel korral pikali. Vandusin, mis ma vandusin, sellele kõigele vaatamata mulle tänane päev siiski meeldis.

Meid ümbritsev maastik oli tõepoolest eriline, tõeline „kuumaastik“. Silm haaras komponente, mis meenutasid nii Islandit, Lapimaad kui Tulemaad. Bosquete de San Luis (San Luisi mets), kus kasvasid Polylepise puud (nende eestikeelset nime), tuletas mulle jällegi meelde Argentiinas nähtud tšiili luumasid.

Kuigi edenesime rajal minu tõttu aeglaselt, saime ikkagi hakkama kiiremini kui planeeritud nelja tunniga. Püüdsime tee äärest kinni esimese ette juhtunud Cuenca bussi ja sõitsime suurde linna linna tagasi.