Matk Chimborazo vulkaani jalamil

18. septembril sõitsime Cuencast Riobambasse. Tegemist on Ecuadori suuruselt kolmanda linnaga, mis asub vahvalt orus, olles ümbritsetud mägedega, millede hulgast leiab ka mitmeid lumiseid tippe.

Bussisõit Riobambasse oli meeletult pikk. Kilomeetreid küll ainult 255, aga sõiduaeg seejuures umbes kuus tundi. Esimene osa sõidust venis kohe eriti pikalt, nii et hakkasime juba kartma, et oleme vale, s.t. üheksa tunnise graafikuga bussi peale tulnud.

Me valisime omale ööbimiskoha Riobamba peabussijaama vastu, eeldades, et siis on hea mugav kohe oma kompsudega sinna minna. Suur oli aga meie üllatus, kui Riobambasse jõudes kahe suurema tänava ristmikul meid maha visati. Iseenesest igati loogiline, sest buss läks edasi Quitosse. Kui küsisime, et kas peabussijaama see buss ei lähe, vastas bussijuhi abi, et võtke takso. Vat kui mugav 🙂 Õnneks olime enne lugenud ka linna taksokultuurist ja enam-vähem teadsime hinda. Nii saime ilusti oma hostelisse, aga kogu see seiklus oleks võinud olemata olla.

Hostelis võttis meid vastu äärmiselt sõbralik naisterahvas, kes jagas muuhulgas lahkelt informatsiooni linna kohta ning Chimborazo kaitseala kohta, kuhu meil oli soov minna. Olime õnnelikud, et sinna oli võimalik minna ilma tuurita. Kohe esimesel õhtul suundusime aga kesklinna. Meie ööbimiskohast kõndis ajaloolisse vanalinna umbes pool tundi. Käisime kahel peaväljakul ning hüppasime ka ühte kirikusse sisse. Viimasest visati meid üsna kiiresti välja, sest kätte oli jõudnud sulgemise aeg. Üldiselt nägid majad täitsa viisakad välja ning linn jättis hea mulje 🙂 Inimesed tundusid olevat rahulikud.

18780DBD-A42A-4220-BAC6-A1AAC51F5A2F

Nagu juba eelpool mainisin, siis Riobambas peatumise põhieesmärgiks oli  Chimborazo vulkaani jalamil matkamine ala külastamine. Selle matka võtsime ette 19. septembril. Tõeline ajavõit oli see, et buss väljus sedakorda peabussijaamast, s.t. meie hostelist üle tee. Bussijaam ise oli väga turistisõbralik – viisaka väljanägemise ja konkreetse infoga. Meil tuli võtta buss Guarandasse ning maha minna umbes pool tundi enne lõppsihtkohta. See tähendab, et sõitsime umbes tund aega.

Esimese asjana maha minnes pidime ennast pargi sissepääsuväravas registreerima. Bussisõiduga olime päris palju tõusumeetreid võtnud, sest Riobamba on 2850 m, aga raja algus 4350 m kõrgusel merepinnast. Matkamiseks oli meil kaks võimalust. Lihtsam on võtta sissepääsu juurest takso, maksta 10-20$, sõita 4800 m kõrgusel asuva Refugio Carreli juurde ja alustada  matkamist sealt. Meie otsustasime aga kõndida. Seda enam, et saime vältida autoteed ning jalutada mööda rattarada, mis on otsem ja umbes 8 km pikkune.

Refugio Carreli juurest kõndisime edasi Refugio Whymperi juurde. Viimane asub 5000 m kõrgusel. Kuna tõus oli väga ühtlane ja lauge, siiisk raske küll oli, aga mitte kaugeltki nii hull kui näiteks 5000 m ületused Huayhuashi ringil. Kartsin peavalu, sest olime hiljuti jälle merepinnal viibinud, aga ei midagi sellist.

50C8BEE5-30C4-4E11-91C1-AB1741FBEBE1
Kepsakal sammul ikka kõrgemale ja kõrgemale!
4DE832C4-5E6A-458D-A5DD-C44A1F081238
OooEiiii….sellel pildil on tegelik elu 😛

Refugio Whymperi juurest tõusime veel 100 m võrra, kuniks jõudsime Laguna Condor Cocha äärde. See polnud üldse sihuke järv nagu ette kujutasin. Pigem sellise tavalise porilombi välimusega.

3EB8D988-0286-41A6-A9EE-641F30245DD9

Matka kõrgeim punkt külastatud, tuli alla tagasi minna. Taas otsustasime kõndida ning vaateid imetleda!

Jõudes tagasi pargi sissepääsu juurde, läksime tee äärde järgmist bussi ootama.

F7E1DE18-8BF3-4FE1-A010-4717F9F7C2F8

Vahelduseks oli jälle väga äge matkata. Õhk oli küll hõre, aga õhkkond väga meeldiv. Ma polnud ammu sellises kontsentratsioonis võõrkeeli kuulnud – nagu Euroopasse oleks sattunud. Mille poolest see matk veel eriline oli? Selle lumise mäetipu Chimborazo puhul on tegemist Ecuadori kõrgeima mäega. Samal ajal on tegemist ka kaugeima punktiga Maa keskpunktist. Põhjus lihtne: maakera pole ideaalselt ümmargune ning kuna oleme põhimõtteliselt ekvaatoril, siis keskelt ongi Maa “paksem”.