Matk Quilotoa vulkaanikraatri serval

24. septembril tegime päevamatka Quilotoa vulkaanikraatrile. Selleks, et odavamalt läbi ajada, loobusime igasugustest tuuridest ning kasutasime liinibussi. Latacunga bussijaamas meil niisama ringi vaadata ei lastud. Kohe, kui nähti, et matkakeppidega gringod on majas, hakati meid Quilotoa bussi peale ajama. Kuhu mujale nad ikka suunduksid? Muidugi oli vaja kiirustada, sest buss lahkub kohe “kümne minuti” pärast. Meie hõlmast kinni võtnud mehe jutt oli veenev. Jäi mulje, justkui veel meie järgi olekski oodatud, et buss saaks asuda liikuma. Meid talutati lõpuks selle firma bussi peale, mille olimegi eile välja vaadanud, nii et katki polnud midagi. Ootasime aga oma 20 minutit, enne kui liikuma hakkasime.

Bussisõit Quilotoasse kestis pea täpselt kaks tundi. Piletihinnaks küsiti selle eest 2.5 USD inimese kohta. Üllastuslikult tundusime olevat ainsad välismaalased bussis, muus osas olid enamus reisijatest kohalikud põliselanikud. Inimesed, kelle räsitud nägudesse vaadates sai aru, et nad tulevad mägedest tuule ja udu keskelt.

Meie eesmärgiks oli Quilotoa vulkaani serva pidi kõndides teha tervele kraatrile tiir peale. Sellise matka pikkuseks on umbes 10-12km ja eeldatavaks läbimisajaks 4-6 tundi. Kui tervet seda teekonda esimest korda silmitsesime, ei tundunud see üldse nii palju. Teisalt torkas pähe võrdlus, et see tiir on sama pikk, kui teekond Lähtelt Tartusse ja see pani asjad hoopis uude perspektiivi.

All-focus
Quilotoa vulkaanikraatris asub ilus järv

Alguspunktist oli ka raske hinnata matkaraja reljeefi ja seda, kui palju üles-alla ronimist meil ees seisab. Näiteks raja ilmselt kõige suurem tõus nägi välja kaugelt selline…

… aga lähemale jõudes hoopis selline:

Rada oli niisiis raske, kulgedes pidevalt üles-alla ning sisaldades kohati libedaid liivaseid lõike. Sellele lisaks oli kohati tuul väga tugev. Matka kõige kõrgem punkt oli ca 3900m üle merepinna, kõige madalam aga ca 3500m üle merepinna. Need arvud aga ei suuda kajastada kõiki neid tõusu- ja langusmeetreid, mida täna võtsime.

Enne matka olin arvanud, et imetleme rohkem kraatri sees olevat järve. Tegelikkuses avaldas hoopis muljet maastik, mis jäi teisele poole kraatrit. Selle maastiku võlu ja valu samaaegselt oli sellele inimtegevuse poolt jäetud tugev jälg.

Kaunid olid ka silmapiiril paistvad teised vulkaanid. Siin üks neist:

Meil kulus raja läbimiseks pisut üle nelja tunni, mis lubas meil pingevabalt jääda ootama Quilotoasse suunduvaid busse.

Raja algus/lõpp-punktis

Õhtul läksime Latacungas sööma burgereid. Sellises tegevuses pole üldiselt midagi mainimisväärset, kuid see kord oli erand. Nimelt oli meil õnnestunud leida keset Ecuadori söögikoht nimega Kartul! Kui ma esimest korda selle, meie hosteli ligidal asuva koha nime nägin, sain ma aru, et see ei saa olla kokkusattumus. Selle burgerirestorani nimi lihtsalt pidi tulema eesti keelest. Ehk on selle omanikul või töötajatel lausa mingi seos Eestiga? Uudishimu oli köetud kõrgele ja kuna internetist loetud arvustused pakutavate burgerite kohta olid eranditult positiivsed, ei olnud tõesti põhjust, miks mitte minna.

Kui sisse kõndisime, vaatas sõna „kartul“ meile vastu igalt poolt. Paremaks veel läks siis, kui meile ulatati menüüd. Tuli välja, et isegi toidunimedes oli kasutatud eesti sõnu. Nendest lähtudes valisimegi endale toidud. Mina tahtsin teada, milliselt maitsevad hamburger „Karamell“ ja kokteil „Lahe“. Sigrid jällegi tellis kana epiteediga „Koorene“ („Pollo Koorene“). Kohe, kui menüüd ära andsime, küsisime ettekandjatelt, millised seosed on Kartulil Eestiga. Olin natuke pettunud, kui meile öeldi, et ega eriti seoseid polegi. Eesti keel tundus asutajatele lihtsalt huvitava ja naljakana. Saime teada ka seda, et just nii nädala eest olevad samas söömas käinud teisedki eestlased. Mina olin veel eelnevalt naiivselt arvanud, et ehk oleme Kartuli esimesed eestlastest külastajad ja saame seetõttu söögigi tasuta. Meile toodud toit oli tõepoolest maitsev, nii et selle eest raha välja käia polnud siiski piinarikas.