Matk Cotopaxi vulkaani jalamil

25. septembril, päev pärast Quilotoa matka, võtsime ette käigu Cotopaxi vulkaani jalamile. See tähendab, et me küll ei roninud tippu, kuid 5000 meetri piiri ületasime korraks küll, nii et häbeneda pole midagi.

Cotopaxi vulkaan asub samanimelises rahvuspargis (Parque Nacional Cotopaxi). Sinna sisenemine on lubatud vaid kohalikke olusid tundva grupijuhiga. Meie grupp oli viieliikmeline. Minule ja Sigridile lisaks kuulusid seltskonda veel üks prantsuse meditsiiniõest soolorändur ja üks belgia paar. Kohati olime lausa igast suunast ümbritsetud prantsuse keele poolt, sest meie autojuht-giid Javier rääkis samuti väga ladusat prantsuse keelt. Tuleb välja, et vanuses 12-15 oli ta elanud ja õppinud Prantsusmaal, kuhu tema sõjaväelasest isa oli saadetud komandeeringule. Õnneks olid meie grupikaaslased väga huvitatud hispaania keele praktiseerimisest, nii et suure osa ajast käis jutt minule arusaadavas keeles.

Kui giidi juttu õigesti mäletan, siis Ecuadori aladel on 85 vulkaani, millest 6 on praegu veel aktiivsed. Neist Cotopaxi vulkaan on enda kohta olnud õige pikalt väheaktiivne, kuid pigem on see valvsust vaid suurendanud. Giid seletas meile ühe maketi peal, missuguseid andureid ja sensoreid on tänapäeval Cotopaxi vulkaani ümber paigaldatud, et kõik vulkaani aktiviseerumisest varakult teada saaksid.

Mida lähemale Cotopaxi vulkaanile jõudsime, seda enam hakkasime maastikul nägema märke, mis viitasid kunagistele massiivsetele laavavooludele. Suurem osa maapinnast, mis jäi alla 4000m, oli nüüdseks kaetud rohumaaga. Mõnedel nõlvadel võis aga näha lausa okasmetsi. Cotopaxi vulkaani puhul meeldis mulle see, kuidas see ümbrust domineeris. Uhkelt eraldi seisvena kerkib see maa seest, omades pikalt tugevat punakat tooni, enne kui see üleval paksuks lumemütsiks muutub. Oma kujult on ta peaaegu ideaalilähedane, meenutades korrapärast koonust.

Oma džiibiga sõitsime mööda seda koonust üles vingerdavat rada pidi nii kõrgele välja kui sai. Autotee lõpppes parklaga, mis asub ca 4500m kõrgusel merepinnast. Sealt edasi tuli omade jõududega hakkama saada.

Esimene koht, kuhu me pidime välja matkama, oli 4850m üle merepinna asuv Refugio José Ribas.

Tegemist on väga heas korras oleva hoonetekompleksiga, kuhu jäävad mõneks tunniks puhkama kõik need, kes asuvad öösel ronima Cotopaxi tipu suunas. Meile oli ta lihtsalt paigaks, kus olla pisut aega tuulevarjus..

Refugio juurest jätkasime matka nii kaua, kuni jõudsime liustikuservani. Meie giidi uhke käekell näitas kõige kõrgemas kohas kõrguseks 5044m merepinnast, nii et oma elus juba viiendat korda sain mägedes olles viibida kõrgemal kui 5km. Sisuliselt terve selle aja, mille veetsime liustikuserva juures, oli udune.

Ainult hiljem, kui olime juba tagasiteel, halastas ilmataat meile mõneks hetkeks ning võimaldas vaadelda liustikku kogu oma hiilguses.

Pean tunnistama, et minule meeldisid siiski palju rohkem need vaated, mis jäid meie ette mööda vulkaanijalamit tagasi alla kõndides.

Pilk ulatus kaugele, lisaks mitmele vulkaanile oli isegi Quito näha.

Ülesminekuga võrreldes oli allatulek muidugi lihtne. Kõndisime mõnusas vulkaanilise tuha ja kivide segus, mis oli küll tolmune, aga säästis jalgu. Enne veel, kui rahvuspargist lahkusime, tegime peatuse Laguna Limpiopunga (“puhas kõht”) kaldal. Kaunis polnud mitte ainult sealne järv, vaid ka vaade Cotopaxile.

IMG_1634 (2)

See oli ühtlasi meie tuuri viimaseks peatuspunktiks. Meie Sigridiga ja belgia paar enam päris tagasi Latacungasse ei sõitnudki. Selle asemel läksime maha Lassos, kust saime kerge vaevaga kinni püüda mõne Quitosse mineva bussi. Giid Javier isiklikult hoolitses selle eest, et me ikka õige bussi peale saaks. Iga võidetud tund oli meile oluline, sest juba järgmise päeval pidime lendama Galápagose saartele.