Kohvitsooni linn Manizales

29. oktoobril sõitsime edasi Manizalesesse. Selleks tuli meil ühe „suvalise“ tänava äärest buss Filandiast Pereirasse võtta ja viimases omakorda ümber istuda. Me jäime suure tõenäosusega õigest bussist maha, sest oodata tuli päris kaua. Õnneks oli meil üks koer seltsiks 😉

51507E9D-F837-469D-93E0-6E534917152B
Filandias bussi ootamas

Manizales asub kohvitsooni piirkonnas Caldas, olles merepinnast kõrgemal kui teised kohvi regiooni linnakesed. Seetõttu on seal natuke jahedam ja tingimused pisut soodsamad kvaliteetse kohvitaime kasvatamiseks.

Kui me Manizalesesse bussiga pärale jõudsime, suutis nähtu mind pisut hirmutada. Taksoga linnasüdamesse sõites nägime palju väga vaeseid piirkondi. Õnneks peatänava ümbrus oli parema väljanägemisega, kuigi hirmujutud ei lõppenud. Tegime hostelis plaane, kui üks briti noormees meie juurde tuli ja hoiatas, et me väga kõrvaltänavatele ei läheks. Nimelt ta jäi keskpäeval oma asjadest ilma. Tema jutu peale hakkas päris kõhe ja ajasime linnas vaid hädavajalikke asju (poodi, sööma jne).

Kuna linn mingit erilist muljet ei jätnud, siis uurisime võimalusi päevasteks väljasõitudeks. Väga kutsuvalt mõjusid linna ümbritsevad mäed, mis kuuluvad Los Nevadose rahvusparki. Tahtsime sinna matkama minna, aga hinnad (kohustuslik oli võtta giid ja maksta transpordi eest) tundusid nii ebaõiglaselt kõrged, et matsime selle mõtte maha.

See-eest jõudsime ühte põnevasse kohvifarmi La Hacienda Guayabal, kus sai kõvasti oma teadmisi täiendatud.

Meile tehti selgeks kõik kolmteist kohvi tootmise etappi ning lähemalt tutvusime just selle osaga, mis kohvifarmides endis toimub. Lisaks degusteerisime viit erinevat espresso kohvi. Tähelepanu oli sealjuures sellel, kuidas mõjutab kohvi maitset vee temperatuur.

58FE648E-BAE5-43B6-AB7C-7AEAE2CEB854
Kohvimarja korjajate tööpäev on 11h. Tavaliselt teenivad nad tasasemal maal 500 Cop per kg ja nõlval 800 Cop per kg. Nobenäpud on võimalised korjama kuni 300kg päevas.

31. oktoobril sõitsime edasi Medellíni. Teekond oli pikk ja väga käänuline, kuid jõudsime ilma vahejuhtumiteta kohale.